Fortsätt till huvudinnehåll

Gesso - en konstnärs bästa vän

Påbörjade en tavla i början på året. Enda tanken var att göra en "krimskrams"-tavla. Hade limmat på bokstäver och de pappskivor bokstäverna satt på redan i höstas, samt en remsa spets.
Har sedan limmat på grejer i omgångar. Där finns knappar, gem, säkerhetsnålar, pusselbitar, delar av smycken jag köpt på loppis, bitar av garn, kapsyler, små bitar elsladd, pärlor, plåtstjärnor jag köpt i en bomsteraffär på rea och en massa andra grejer. Plockar åt mig allt möjligt skräp.

Målade över allt med restfärg jag fick över efter en annan tavla jag gjorde, när jag målade ut det blev allt grå/svart och det hade jag väl inte riktigt tänkt som bakgrund. Fick lite anan färg över när Ugglan och jag målade och kladdade över med det och lite gesso.



Satte dit ännu fler grejer och målade över med gesso igen.


Fick för mig att använda orange, men det blev föööööööööööör orange.



Så mer gesso och så nya tag med, blått och rött. Målade över det vita partiet med vit färg.



Och nu vet jag inte vart jag ska ta det vidare. Har ingen vision så den får väl stå till sig ett tag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.