Fortsätt till huvudinnehåll

Pours

Tiden rusa, jag håller på med några projekt men inser att det var en evighet sedan jag postade något om det här. Har inte tagit mig tiden att måla eller pyssla några längre stunder, det har varit så himla mycket annat, men i helgen ville barnen måla så då hjälpte jag till. Grodan håller på med ett jätteprojekt - limmar och målar i blå nyanser. Helt klar med vad det är hon vill uppnå och har redan en person hon ska ge tavlan till. Ugglan ville göra en tavla där en häller färg på canvas, vet inte vad det kallas på svenska men på engelska kallas det pours eller dirty pours. Jag har ju gjort några tidigare, och Ugglan älskar tekniken. Så fram med färg och byttan jag har för att inte kladda ner överallt.


Vi hällde strängar med färg över duken och drog sedan en väl fuktad trasa över duken och då framträdde det här möntret, med hjälp av lite värme från en gaständare. Och så här ser den ut nu när den torkat. Ugglan är jättenöjd!


Tavlan är 15x15cm.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.