Fortsätt till huvudinnehåll

Har sålt min första tavla

För ett tag sedan ville en arbetskamrat beställa en tavla av mig. Har ju detta bara som hobby, men tycker att det är väldigt roligt så även om beställningen blev en stoooooor utmaning så har det varit riktigt roligt. Har inte gjort någon så stor tavla förut, den är 50x70cm


Samlade ihop allt krimskram jag hade hemma, plockade fram limpistolen och körde igång.


Använde spets köpt på rulle och vävt tygt med grov textur. Hittade ett M & ett U på Panduro som jag limmade dit mest för kul. Paret som ska ha tavlan börjar på de bokstäverna.


Kladdade in talvan i gesso, för att färgen sedan ska fästa.


Anväde oxå Heavy Gesso och modeling past för att få textur på kanten. Limpistolen har jag fått kassera, den gav upp.


Köpte sprayfärg i vitt, grått och silver. Har inte använt det förut. Hittade en bra bit plats och hade tur att vädret var fint i förra veckan så jag kunde spaya tavlan flera ggr och det han torka i solen.




Använde min Silhouette Cameo för att skriva ut bokstäver i cardstock. Har sedan målat dem med acrylfärg i gråa och vita toner. Sedan kladdat över crackle massa. Det blir en riktigt fräck effekt av den.


Har satt rinnstones och små plastbitar här och var för att få mer liv.


Har oxå använt emossingpulver på vissa detaljer för att få än mer liv. Fjärilen var tidigare grön och passade inte alls. Målade en i akrylfärger och stämplade den för att embossa den med silvriga och grå färger.


Så i helgen blev den klar. Hoppas nu bara att den blivande ägaren blir nöjd. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Grodan - ytterligare ett porträtt

Utmanades att påbörja ett porträtt på mitt stora barn. Kändes jätteläskigt eftersom mitt självporträtt inte liknade mig särskilt mycket. Fick tipset att rita fyrkanter på förlagan och på akrylpappret för att lättare få till proportionerna och tycker nog att det blev rätt bra. Det syns ju ändå att det är Grodan, men är inte helt nöjd. Det är något som inte riktigt stämmer. Fick inte riktigt till hudfärgen, tycker att det är jättesvårt att blanda en bra färg och när en väl fått till en så är kurstillfället slut och en kan inte spara den. Har inte tagit mig tiden att titta över den igen, men ska göra det en dag.