Fortsätt till huvudinnehåll

En vecka i England

Varje år v7 åker min man o Grodan på scoutläger, har det underbart och är fullständigt uppslukade i vad de håller på med. Detta brukar leda till att jag är irriterad och sur men i år bestämde jag mig för att bryta detta och tog med mig Ugglan till Nicole i Norwich, England. Vi har haft det så bra! Nicole är konstnär och har undervisat i konst vilket gjorde att vi pysslade och målade mycket. Vi fick med oss en bra hög med konstverk hem. Nedan kommer ett litet uppslag av allt vi gjorde...

Den här är inspirerad av en av konstnärerna från CJS2017. Gjorde ett kollage under med tepåsar, papper, silkespapper och guldblad.


Här är oxå ett kollage under med papper i olika färger och strukturer. Målade hela canvasen med vit färg och torkade av det mesta för att få en lite mer enhetlig yta att sätta löven på.


 Syns inte så tydligt men vissa papper är lite tjockare.


Sedan provade vi att trycka på geléplattor. Jag har gjort det innan, under CJS2014 tror jag. Men inte Ugglan. Det var lite krångligt med färgerna, en sort var lite väl blöt och en annan lite väl snabbtorkande. Tänker att jag kan använda dem till bakgrunder till layouter och canvasmålningar.





Ugglan gjorde oxå en massa fina målningar. Många av dem gav hon bort. Dessa två fick jag.



Nedan kommer några fler som jag gjort. Den med hjärtat ska jag lägga till någon text till tänker jag.



Provade vax oxå. Ska egentligen målas på tyg, men fick prova på aquarellpapper. Krävs lite träning för att få till tekniken. Men kul att testa. Har ju inget sådant här hemma.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.