Fortsätt till huvudinnehåll

Bästa-morsan-titeln är min

Idag har tjejerna och jag grejat nere i mitt pysselrum. Martin är på resande fot och jag frågade tjejerna om de ville göra något särskilt och då var pyssla det som stöd högst på listan. Jag är ju mitt uppe i CJS2017 och tjejerna tittat gärna på inspirationsfilmerna med mig och hade massa idéer om vad de skulle göra. 


Efter två och en halv timma var bordet fullt med pågående projekt. 


Och de fick avslutat flera stycken grejer. Ugglan gjorde en ram


och en burk


Grodan gjorde en ram



en burk


och en kanvas med bild på henne o syrran


Tror att de är rätt nöjda med dagen, även om de skulle kunna sitta där nere och pyssla hur länge som helst. Själv fick jag kladdat lite i min ArtJounal. Visar lite av det i morgon. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

A face!!!!

Snacka om att gå utanför sin comfort zone. Gårdagens video på CJS2017 inspirerade till att måla ett ansikte. Det kan ju inte jag. Trodde jag. Efter att a youtubat lite så fick jag till ett fejs. Hon ser ju helt sjuk ut men vad kul det var!!


Hade kladdat en bakgrund i min art journal med färger som blev över från ett annan projekt, ditmålade med ett plastkort (typ ett gammalt bibliotekskort). Skissade sedan upp henne med en aquarellpenna (tur man har en massa gammal bråte liggande) och fyllde sedan i med acrylfärg. Jag har mycket kvar att lära innan jag kan säga att jag är nöjd, men kul var det!!

Färdiga blommor!

Gjorde klart mina blommor idag, inspirerade av Catherine Scanlon från CJS2017. Kul projekt! Sedan om resultatet blev så vackert vet jag inte, men det är snarare resan som intresserar mig än målet.


Har blandat gesso, acrylfärger, acylpennor, inktens kritor och mist i en salig blandning för att få ihop färger och effekter. Skulle kunnat lägga mer tid på att få blommorna mer levande med mer skuggning och kanske att jag gör något liknande en annan gång och då lägger mer tid på det.

make it work.

Alltså det här med att bli klar.... man kladda och kluttar o så funderar man på när det är klart. Är det någonsin klart??? Jag vet inte. Detta är från min artjournal och är inspirerad av Tori Weyers video på CJS2017. Påminner lite om valar eller nått... Inte alls något jag skulle hitta på själv, men kul att testa.