Fortsätt till huvudinnehåll

This DAY....

Hittade den här texten " This DAY will never happen again" och tyckte att den passade så bra ihop med ett kort på Ugglan. Hon badar i vår skurhink. Det kommer ALDRIG att hända igen. Inte för henne i alla fall. Skar ut den med min Silhouette och sprayade DAY med röd Color Shine och resten av texten med en blå GlimmerMist.


Kladdade ner delar av bakgrunden med gesso för att få lite liv. Och duttade ut lite fläckar med min blåa Color Shine.


Använde min nyinköpta stjärna och stämplade på texten.



Kladdade lite Color Shine på ett av mina papper som jag gjorde med monoprint och klippte ut ett hjärta. Stämplade med både prickar och stjärnan från Slöjd-Detaljer. Prickarna syns dock inte mycket av.





Material:

Silhouette cutout "This DAY...." Design ID #25749
Basics Acrylic Gesso från Liquitex
Color Shine  Sweet Cherry & Teal från Heidi Swapp
GlimmerMist  från My Tattered Angels
Prickig stämpel från Slöjd-Detaljer
Stjärna stämpel från Slöjd-Detaljer

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.