Fortsätt till huvudinnehåll

Nedkladdad pocket

Fick ju en pocket av min kollega för att kunna använda till mina projekt. Har en pocket sedan tidigare som jag snodde av min man, den var på svenska och ganska trasig. Har använt den till allt möjligt. Gillar grejen med text på både layouter och kort. Den var på svenska, den jag fick av kollegan är på engelska.


Man ska ju ha en art jounal till sina mixed media projekt. Det har jag ingen och jag tänkte inte skaffa någon heller för jag vill ha mina små projekt till layouter och kort. Men med pocketboken kan jag ju prova lite tekniker och ändå kunna använda dem till mina layouter sedan.


På den fösta har jag bara använt min Ranger Distress Ink Pad för att chalka kanterna lite.


Den andra kladdade jag ner med Liquid Pearl, hade en flaska med pyttelite kvar i. Sedan sprayade jag den med Glimmer Mist.


Här provade jag med Pigment IZINK som jag köpte i veckan. Den har en pipett som man portionerar ut färgen med. Sedan sprayade jag sidorna med Sprinklers från October Afternoon Treehouse. Nu hade jag inte förarbetat sidan med något så den färgen försvann nästan. Tror jag behöver preppa sidan med Gesso först.


Denna sidan kladdade jag ner med Gesso sedan Liguid Pearl och så Stickles.


Sedan har jag använt boken för att inte slösa en massa färg när jag gjort geletryck på min platta. Målade in färgen i  boken istället gör på cardstock vilket jag gjort innan. Får se vad jag gör med dem sedan.


Några sidor är mycket färg på, några bara lite grann. Tänker att jag kan stämpla och klippa ut former och mönster med dem sedan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.