Fortsätt till huvudinnehåll

Geletryck

I går kväll var jag i pysselrummet i några timmar och skapade. Första inspirerande videon från CJS2014 kom i går kväll och eftersom jag hade tid så passade jag på. Hela CJS2014 går i år ut på att använda det man har hemma i sitt hem. Första videon kom från Julie Fei-Fan Balzer och handlade om Gelli Printing (länken leder till Julies blogg och inte till videon). Mycket kul idéer. Nu har jag ju ingen geleplatta, än... Har hittat ett recept, behöver bara köpa gelatin.

Julie tipsade om att man kunde använda någon annan slags glatt yta istället och jag provade med min papperpalett med plastad yta. Har inte heller något gummiroller så jag kladdade ut färgen med min spatel. Hade inte heller så mycket att trycka med. Fick rensat i grönsakslådan och plockat med mig två varianter av nät. Det var dock svårt att få det att fungera.


Bubbelplast hade jag i två varianter, en mindre och en större. Fick rivit av en bit kartong oxå, men kom på nu att jag glömde använda den biten.


Fick en bok av en arbetskamrat efter att jag gjorde presentpåsarna. Kanske att häda att riva sönder en bok för att pyssla med, vet inte ens vem författaren är.


Men sidorna är fina och lite smått bruna i kanterna, så de kommer bli jättebra till pyssel.


Resultatet?? Jo, det har blivit flera sidor. Både med själva trycket som blev på paletten men oxå med det som fastnade på bubbelplasten.


Tror att det skulle kunna bli mycket bättre med geleplatta, så det får bli en sådan helt enkelt.


Själva bubbelplasttrycket direkt på boksidan blev dock mycket bra. Nu ska det bara klämmas ihop till några layouter oxå :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.