Fortsätt till huvudinnehåll

Panduro Akrylfärg

I går lekte jag med min geleplatta. Det var inte så enkelt att få ett lagom lager färg när jag inte hade någon roller. Kladdade ut färgen med pensel, men det blev ganska tjockt lager. Första trycket blev därför mest en kladdig sörja.



Så här såg plattan ut innan jag tryckte dit pappret. Har använt toarulle, bubbleplast, nät och kartong att trycka med.


Första trycket blev som sagt lite kladdigt eftersom färgen var så tjock.


Andra tyckningen blev mycket bättre.


Min geleplatta blev 12x12cm och kanske att jag kan klippa till trycken till mina 8"-album. Vi får se. Skoj var det. Tryckte några tags oxå, för att inte kasta bort för mycket färg. De blev riktigt bra.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.