Fortsätt till huvudinnehåll

Colour my world!

De senaste två året har jag försökt att logga mina alster. Har skrivit upp allt i en bok, som jag självklart gjort. Har kallat dem för 365 alster, för det är mitt mål. Att göra 365 alster på ett år. Har inte kommit upp i det ännu. Men mycket beror väl på hur man räknar. Har inte fått till något enda alster ännu i år, men jag har skapat massor. Det har inte blivit något färdigt ännu. Har inte hunnit och inte orkat sitta något nämnvärt i pysselrummet. Måste få ner datorn och så har det inte blivit.

Börjar dock bli färdig med årets bok för att notera mina alster. Detta var tänkt att bli baksidan, men vi får se hur framsidan blir först.


Har skurit ut en bit av en kartong, den är 8x12cm ungefär. Kletade på gesso, rev ut en av sidorna ur min bok som jag sprayat med Glimmermist och ritat ett hjärta på. Satte fast det med gessorn och kladdade lite gesso på kanterna för att det skulle sitta ordentligt. Lät det torka. Stämplade sedan "Colour my world!" med stämpeln från Panduro och en brun stämpeldyna.


Kladdade ner hela sidan med clear -Rock Candy- Crackle paint från Ranger Ink.  Gav en kul effekt. Har sedan chalkat kanten med Distress Ink Pad -walnut stain-. En riktig favoritdyna. Använder den mycket. Målade in den i några av sprickorna för att de skulle synas bättre.


I kväll planerar jag att pyssla en stund med Grodan. Då kanske jag kan få klart min bok. Måste skära till lite papper att skriva på oxå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.