Fortsätt till huvudinnehåll

Scrapmara

Äntligen är det dax! Idag blir det scrapmara i Tollered. Två scrappande vänner kommer och så ska Grodan vara med. Grodan är mycket uppspelt och har varit det hela veckan. Det är första gången som hon får vara med, de andra gångerna har hon varit förpassad till att hänga med pappa och lillsyrran. Rummet är förberett och klart, fotade i går kväll.


Rummet är lite omvandlat för detta tillfälle.
Grodan ha fått sina saker på platsen längst in. Vet inte ännu om det är ett klokt val. Antingen kommer hon sitta där och greja eller så kommer hon springa runt.


Och jag har flyttat om min plats så jag har alla saker bakom mig istället för framför mig som jag brukar. Det är ju trevligare om man kan titta på dem man pysslar ihop med.


Och Cameon har fått en egen plats. Får se hur mycket jag kommer att använda den. Har suttit ett par kvällar och kollat YouTube för att lära mig hur jag ska hantera programmet och jag har kommit på några knep.


Fyra utmaningar har Grodan och jag knåpat ihop för våra scrappande gäster. Vi får se vad som blir gjort. Gästerna skulle oxå ha utmaningar med sig var tanken. Ska bli spännande att se vad de har hittat på.


Vill du prova våra utmaningar? De är mer eller mindre snodda alla fyra. Skissen kommer från Svenskscrapbooking.se´s FödelsedagsCC, Bingobrickan från en scrapshopblogg och de andra två har vi hittat på.

Grodan och Linas utmaningar
1. Grodans monokromatiska sida  - ROSA!
2. Gör en egen dekoration och använd på ditt alster.
3. Skissen




















4. Bingobricka – välj en rad, lodrätt eller vågrätt



















Lycka till och ha så kul, det ska vi ha!! Dela gärna med dig om du gör någon av utmaningarna. Trevlig lördag!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Grodan - ytterligare ett porträtt

Utmanades att påbörja ett porträtt på mitt stora barn. Kändes jätteläskigt eftersom mitt självporträtt inte liknade mig särskilt mycket. Fick tipset att rita fyrkanter på förlagan och på akrylpappret för att lättare få till proportionerna och tycker nog att det blev rätt bra. Det syns ju ändå att det är Grodan, men är inte helt nöjd. Det är något som inte riktigt stämmer. Fick inte riktigt till hudfärgen, tycker att det är jättesvårt att blanda en bra färg och när en väl fått till en så är kurstillfället slut och en kan inte spara den. Har inte tagit mig tiden att titta över den igen, men ska göra det en dag.