Fortsätt till huvudinnehåll

Valborgspyssel med Grodan

Hon har fått vänta länge, lilla Grodan. Det har varit så mycket annat som varit viktigare. Dessutom är hon på väg in i värsta 6-årskrisen vilket ibland gör att jag tycker att det är väldigt skönt att krypa ner i pysselrummet i min ensamhet. Ugglan har ju sin treårstrots samtidigt så just nu är det UNDERBART att vara mamma... I går hade jag bestämt att vi skulle gå ner till pysselrummet, Grodan och jag. Så lagom till Bolibompa smög vi ner.


Två layouter fick hon gjort klara och två kort fick hon påbörjat. Till denna första layouten hittade hon ett cardstock som jag har kladdat på med gesso och mist. Hon tyckte den var sååååå vacker. Hon började med att rita flickan och hjärtat. Först vid frågan OM hon skulle ha något kort kom hon på att sätta dit ett kort på sin kusin. Blommor skulle det vara oxå, TACK moster Ulla för dem! :)


Prinsessan är så söt. Grodan har ritat dit hårspännen oxå. Något hon måste sett eller lärt sig senaste veckan för det har jag inte sett att hon gjort förut och hon ritar MYCKET.


Layout nr2 vet jag inte hur hon ska få ner i en plastficka. Först med tårtpappret på kanten och sedan ljusmanchetten som sticker upp glada 4-5cm. Hon älskar verkligen dem, manchetterna. De är så fina. Till denna layout blev det bara vackra saker som hon hittade i sin pyssellåda.


När klockan närmade sig 20.00 var både limmet och Grodan helt slut och hon smet upp till sin pappa för lite kvällsmat. Hon såg så glad ut och nöjd med att få pysslat. Hon skulle kunna vara där nere varje dag, om hon bara fick. Ganska lik sin gamla mamma kanske?!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.