Fortsätt till huvudinnehåll

Scouten

Ända sedan jag var 8 år har jag varit scout. Först var jag scout i Essunga scoutkår o sedan ledare i Backa. Min man o jag träffades på ett scoutläger. I stora delar av mitt liv har scouting varit mycket viktigt. Just nu är jag inte särskilt aktiv. Vi bor för långt från vår kår o våra barn är för små för att börja i den kår som finns här där vi bor. När Grodan blir 8år blir jag kanske mer aktiv igen. 

Hittade lite gamla scoutgrejer som jag använde till layouten. Bakgrundspappret är ett papper med en massa scoutliljor på som jag sprayat med Glimmermist i blåa nyanser. "Lina" är tidkladdat med gesso o en stensil gjord av en röntgenplåt. Användes vid ett tröjtryck en gång 1996 inför en resa till ett scoutläger i Skottland. 


Ödlan är en stickers. Tyckte den var söt o scouter är ju i skogen där det finns ödlor. Ganska få röda, men ändå. 


"Essunga" o "Backa" är tygmärken vi syr på våra scoutskjortor för att visa vilken kår vi kommer från. Tycker de passade bra att ha med. Den lila "Scout" är oxå ett tygmärke. Köpt på det stora lägret i Skåne 2011, där bilden på mig i skjortan oxå är tagen.


Pilarna är från Clearstamparket från Panduro. Gillar pilar. Borde ta fram min die med pilar jag har till Cuttlebugen någon dag. Skulle nog passa bra till en layout.

Kommentarer

  1. Helt underbar!

    Scouting är härligt och en fin fritidssysselsättning som ger många vänner!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.