Fortsätt till huvudinnehåll

Mixed Media Fredag

Det är fredag kväll. Ugglan sover sedan länge. Grodan o Martin är på scoutläger o kommer inte hem förrän i morgon. Så jag bestämde mig för att testa mina nya leksaker. Köpte Gesso i förra veckan o har kladdat på en LO. Nu har jag kladdat ner 8 cardstock till.


Använde mina masker. Den som skapar de små fyrkanterna är från The Crafters WorkShop o heter Tile Texture. De stora runda prickarna är en mask från Prima - Cobblestones. Båda är 12".


Nu ska de få torka så får vi se vad nästa steg blir. 
Hade oxå en cardstock jag kladdade på tidigare i veckan. Tryckte ner tre papperskugghjul i gesson.


Var ju med i Creativ JumpStart i januari. Där hade de en massa Giveaways, bland annat Derwent Inktense Blocks. Tyckte att de verkade roliga att använda, men lyckades så klart inte vinna dem. Men tur i oturen så hittade jag dem hos SlöjdDetaljer. Var förbi Skara i går o passade på att köpa dem.


Så mina gessokugghjul fick sig en färgklick. De går att rita med som en vanlig krita o sedan målas ut med vatten. Om man tar vatten på penseln o drar den över kritan kan man skapa stänk. Gjorde det oxå. Så snart kanske det blir en LO med denna...


Så, ha en skön fredag. Nu ska jag titta på mitt favoritprogram The Big Bang Theory :)

Kommentarer

  1. Men gud så snyggt!! Ett mycket bra första försök med gesso!! Lycka till med resten av skapandet!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.