Fortsätt till huvudinnehåll

Grodan o Ugglan producerar


Mina älskade så skruttar. För tredje veckan sitter vi hemma med den ena av tjejerna sjuk. De har alternerat. Först var det Grodan, sedan Ugglan o nu Grodan igen. Tröttsamt. Känner mig inlåst. Så i går fick vi ett ryck o pysslade lite tillsammans. Eller de pysslade o jag stöttade upp. Det är inte så stor mening att försöka göra något själv när man pysslar med en femåring o en snart treåring.
Stämplade upp en hel massa motiv åt dem. Sedan färglade de dem med Grodans tuschpennor o gjorde kort som de planerar att skicka till alla möjliga vänner o släktingar.
Detta är Grodans kort.


Tjejen är S.W.A.L.K´s Blooming Wonderful. Kronan på det rosa kortet är från Magnolia. Cupcaken är från BoBunny.


Kronan på det silvriga kortet är från en träff jag var på 2008, var med i en goodiebag. Cupcakes o bakmaskinen är från ett fantastiskt BoBunny kit. Är ju liiiite svag för clearstamps... Ugglan är från Vilda Stamps o jag fick den i en WGA från Sandra. Hur söt som helst. Molnet är från Panduro o ett kit clearstamps gjorda av Vibeke Spigseth.



Från det kittet kommer oxå den här luftballongen. Som den vana pysslare Grodan är har hon oxå glittrat med sina glitterlim, både på ballongen o på bakgrundspappret. Riktigt läckert tycker jag.


Koppen o Sockerburken är från samma BoBunny kit som bakmaskinen o cupcakes. O kronan är oxå från Magnolia. Textstämplarna kan jag inte minnas vart jag köpt.
Så nu ska de bara skrivas o postas o glädja någon under veckan :)

Ugglan fick ihop fem kort. Jag hjälpte henne att stämpla, klippa o limma. Hon har dock färglagt motiven själv.



Biet kommer oxå från den där pysselträffen jag var på 2008. Tror det var Stämpelboden som låg i Alingsås som höll i den. Därav de många stämplarna i goodiebagen. O så ballongen o molnet från Panduro.



 Tjejen från S.W.A.L.K. Och kopp, socker o kaka från BoBunny.


Och den här svamptrollet eller vad det är kommer oxå från träffen 2008. Har använt den väldigt lite, men barnen gillade den så jag är glad att jag sparade den.
Detta var första gången som Ugglan var med o pysslade. Tycker att hon gjorde bra ifrån sig. Hon är ju inte tre år än, inte förrän i slutet av april. Hon har redan bestämt vilka som ska få de olika korten. Så jag ska bara  hjälpa henne skriva dem o skicka dem.

Kommentarer

  1. Tur att man kan pyssla i såna sjuktider vi har nu! Och såna fina kort dina barn skapat! Roligt att se! Och visst är det kul att vissa stämpelmotiv som totalt fallit i glömska faller barnen i smaken istället :-) Jag har själv en liten 4-åring som inte säger "jag ska rita en teckning" utan "jag ska rita ett kort" när hon gör nåt, även om hon ritar allt själv. Lite scrapskadad av mamma kanske ;-D Önskar dig en bra dag!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.