Fortsätt till huvudinnehåll

Pysselrummet

Det börjar bli ordning i mitt pysselrum. Sakerna som tidigare var på golvet har kommit upp i hyllor. Sybordet har kommit in o fått sina hyllor. Pysselgrejerna jag fick av min moster har jag stoppat ner i byrån o kofferten.


Till höger på skrivbordet finns plats för datorn. Eller Grodan de gånger hon är med ner o pysslar. Det lilla bordet till vänster håller alla bokstäver. Mappvagnen innehåller mina papper o ska modifieras så småningom.


Arbetsytan är för tillfället ganska städad. Har börjat med julkorten men inte haft tid denna veckan att göra klart dem. Har prioriterar virkning. Har fått en idé om att virka bakverk till Grodans förskoleklass. Ska försöka bli klar med dem till på fredag.


Detta är då mitt nya syhörn. Tygerna på hyllorna. Bra yta för tillskärning o sömnad. Lådor i hyllan för knappar, nålar o annat. Hängmöjlighet för sax, sytrådar o pennor. Till vänster en metalltavla att hänga upp idéer på. Har inte invigt den ännu, av samma anledning som jag inte gjort klart julkorten. Dessutom ska min man sätta upp belysning o behövde någon list till det. Mina syprojekt kommer jag blogga om i min nya blogg tygerogarn.blogspot.se . Som ni kanske förstår tycker jag om mitt rum :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.