Fortsätt till huvudinnehåll

Nostalgitripp

Måste ju bara vissa dessa. Har ju påstått att jag scrappat längre än jag vetat vad scrapbooking är. Har papperspysslat så länge jag kan minnas. Började med att klippa ur gubbar o tanter ur Elloskatalogen o klistra på papper. Det finns dock inte kvar. Rotade igenom min kartong med gamla skolböcker. Letade efter min första läsebok till Grodan men fann detta.


Här gick pappas gamla flanellskjorta åt, vilken jag förövrigt använde i ett par år innan den blev bokomslag.




Biologiboken fick ett lager oblekt papper. Hörnen är målade med bläck i schablon. Schablonen användes oxå till en saga jag skrev. Gillade att skriva med bläck, har fortfarande mina kaligrafipennor kvar men måste köpa nytt bläck.


SO-boken har oxå fått tyg o bläckfötter. :)


Gissa vilket hårdrocksband jag älskade?!! De var så fantastiska så jag offrade en plansch för att få en snygg bok... Vad gör man inte?! :) Jojo, det var fina tider det. Men inte vill jag tillbaka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.