Fortsätt till huvudinnehåll

Inte scrappat men snickrat

Denna veckan har det inte blivit pysslat något i scrappväg. Längtar ner till mitt pysselrum o mina papper. Har knappt varit där nere sedan jag gjorde om o i ordning. Har lite städning kvar då jag tagit ut en hylla o behöver ha upp en ny för mina tyger. Denna veckan har vi istället börjat med Grodans våningssäng. Vi har lovat henne det i ett halvår snart, men nu har vi kommit igång o idag lägger jag sista handen vid målningen. Kanske att hon kan flytta in i rummet igen i nästa vecka.

Vi har spanat runt en del på nätet min man Martin o jag. Hittade en kille som gör en massa sovloft o inspirerades av honom o fick lite tips om hur stommen behöver skruvas o så. Sedan är resten egna idéer. Vågmönstret är gjort med två skålar. Dörröppningen o fönstret är ritade efter en bricka för att få böjningen o storleken.


Under sängen blir det koja med myshörna o köksvrå. Insidan av kojan är vilmålad. Uppe i sängen blir insidan rosa precis som utsidan.


Martin har ljusstatt kojan med LED-ljuslist från IKEA. Så dottern kan ändra ljuset inne i kojan till olika färger om hon vill. Har även köpt en blomma som jag monterat där myshörnan blir så man får lite läsljus.



Utsidan ska jag måla klar idag med en halvbland rosa. Kommer bli toppen. Grodan är överlyckig o längtar till att få flytta in. Martin ska få ordning på en stege oxå...

Tack alla som är med i min candy!! Det är ett par dagar kvar. På söndag kväll stänger den. Och TACK för alla kommentarer i min blogg! Det är så roligt att läsa dem :) Massor av kramar till er alla!

Kommentarer

  1. Så otroligt kreativa ni är! Det blev ju verkligen snyggt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.