Fortsätt till huvudinnehåll

Ugglans familjealbum

Det är lite ironiskt. När det finns tid för att blogga har jag inget att blogga om, när det finns tid för att pyssla har jag sällan tid för att blogga om det jag pysslat. I början av veckan lämnade jag familjen på sommarstället för att åka o jobba o hittade lite tid för pyssel. Lyckades göra klart ett litet album till Ugglan som jag började på 2011...
Gjorde ett likande album till min stora tjej när hon var ca2 år. Ett litet album med bilder på de i närmaste familjen. Denna gången fick jag minska lite på dekorationerna för jag ville plasta in det o min nuvarande laminator klara inte så tjocka papper som den förra gjorde.













Valde att bara ha ett mönstrat papper per sida, tog sådana med dubbla sidor så jag kunde använda både bak o framsida. Har stämplat på de flesta o använt minibokstäver för att skriva namnen på den på bilden. Vi börjar bli ganska många nu så några har jag satt ihop på samma sida för att albumet inte ska bli hur stort som helst. Några bilder är det ganska dålig kvalitet på, men orkade verkligen inte leta upp ett program o redigera dem i. Det syns vem det är o Ugglan kommer inte behandla albumet med varsamhet direkt så det gör inte så mycket tycker jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.