Fortsätt till huvudinnehåll

Blommor

Min kära moster kom med en kasse blommor o blad till mig för ett par veckor sedan. Under 90-talet gjorde hon jättefina påskägg i kristyr o dekorerade dem med blommor o kycklingar. Var lycklig ägare till ett en gång. Nu har de haft vatten i källaren o blivit tvungna att rensa o städa. Deras olycka, min lycka. Blommorna är i tyg o kommer från olika buketter o ljusmanschetter.
Roade mig med att dela upp blad o blommor. Det blev en stor påse blommor o en mindre med blad.


Vet inte riktigt vad jag ska göra med allt men antar att det en dag kommer finnas två pysselsugna flickor här som gärna tar hand om några blommor. Mycket är gult o lila men det finns oxå några andra färger. Ska nog få användning av dem på något sätt.

Fick röjt ordentligt i pysselrummet i förrgår. Planen är att göra om helt. Köpa länge bord. Flytta in det i ett hörn o bygga hyllor över. Dessutom hade hela rummet belamrats av övriga familjens grejer. Leksaker, kläder, tidningar mm. Har rensat bland kläderna, sålt en del. Leksakerna har packats i lådor o tidningarna oxå. Så nu är det riktigt mycket med plats. Hanna o Stina ska komma o pyssla i september, vill ju att det ska se fint ut då o att vi ska ha plats att pyssla på. Ska nog bli klar innan dess :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.