Fortsätt till huvudinnehåll

Nappometer

Grodan slutade med napp för två år sedan nu. Hon lämnade dem till kaninerna på Liseberg. Eller sanningen är väl att hon lämnade en. Ungen är nämligen smart. Hon fattade att hon skulle lämna en, fick en massa beröm, diplom o en kram av kaninen. Sedan hade hon ju kvar några hemma som hon kunde fortsätta suga på... :) Veckan efter var vi på sommarstället o där glömde hon nappen när vi åkte hem o då fanns ingen utväg längre utan hon fick sluta på riktigt.


Nappometern de har på Liseberg är nog bra för många barn. Vi ska försöka få vår lilla Uggla o lämna sina nappar där oxå, kanske i sommar. Vi får väl se :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Färg, färg, färg

Tekniken att hälla akrylfärg på canvas är verkligen fantastisk rolig. En vet aldrig vad det blir och kan inte påverka särskillt mycket hur det kommer att se ut. I denna tavla har jag blandat gul, blå, lila, orange, guld och vit.


De orange elementen syns knappt, utan har bildat små bitar här och där. Den lila tog över mycket, trots att det är ungefär lika mycket av varje färg.


Tavlan är 40x50cm.

Färdiga blommor!

Gjorde klart mina blommor idag, inspirerade av Catherine Scanlon från CJS2017. Kul projekt! Sedan om resultatet blev så vackert vet jag inte, men det är snarare resan som intresserar mig än målet.


Har blandat gesso, acrylfärger, acylpennor, inktens kritor och mist i en salig blandning för att få ihop färger och effekter. Skulle kunnat lägga mer tid på att få blommorna mer levande med mer skuggning och kanske att jag gör något liknande en annan gång och då lägger mer tid på det.

A face!!!!

Snacka om att gå utanför sin comfort zone. Gårdagens video på CJS2017 inspirerade till att måla ett ansikte. Det kan ju inte jag. Trodde jag. Efter att a youtubat lite så fick jag till ett fejs. Hon ser ju helt sjuk ut men vad kul det var!!


Hade kladdat en bakgrund i min art journal med färger som blev över från ett annan projekt, ditmålade med ett plastkort (typ ett gammalt bibliotekskort). Skissade sedan upp henne med en aquarellpenna (tur man har en massa gammal bråte liggande) och fyllde sedan i med acrylfärg. Jag har mycket kvar att lära innan jag kan säga att jag är nöjd, men kul var det!!