Fortsätt till huvudinnehåll

Rekordträffen

I helgen var vi på Rekordträffen, Hanna, kusin Stina o jag. Det är alltid kul med sådana här träffas. Sitta ner med goda vänner o bara kunna pyssla sig grön. Jag hade laddat järnet i år. Det är tredje året jag är med. Första året fick jag gjort 10 av 12 utmaningar. Förra året fick jag gjort 8 eller 9 av 12. Hade laddat för att få gjort alla utmaningar. Så för mig blev det en besvikelse när det bara fanns 6st utmaningar i år. Fick bara gjort tre av utmaningarna.
Först var det en utmaning med tema jul.


Oftast brukar jag göra jul-LOs i rött men denna gången blev det i blått. Pappret är från Fancy Pants.
Utmanig nr2 var en kortutmaning från Vilda Stamps där man var tvungen att använda en stämpel från Vilda. Gjorde inte den då jag inte är någon klippa på kort, inte hade någon stämpel från Vilda o inte ville köpa någon heller eftersom jag stämplar så himla lite.
Utmaning nr3 var att altra något. Det tycker jag ju om som ni vet :)


Det blev en liten handväska. Har gjort en av ett papper i 12"x12". Har gjort en sådan tidigare men kom inte ihåg hur man vek sidorna. Gjorde så som jag trodde att det skulle vara vilket resulterade i en rund botten. Väskan blev sötare så här, men vet inte hur det ska gå om jag ska dekorera den inuti som det är tänkt. Vi får väl se, det kanske inte blir gjort :)


Utmaning nr4 var en skissutmaning.


Höll mig ganska strikt till skissen. Arkivet har den som månadens skiss oxå om någon vill göra den.
Utmaning 5 var med Rosa-bandet-tema. Gjorde inte den för Stina o jag var tvungna att åka hem.
Jaja, förutom besvikelsen över utmaningarna så var det en väldigt trevlig dag. Shoppade inte en särskilt mycket. Gjorde några fler LOs o ett julkort oxå men får visa dem en annan dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.