Fortsätt till huvudinnehåll

Dagar som kom o gick

Tiden springer iväg. Vi har semester o gottar oss med barnen. Ja, det är ju min man som har semester. Jag är ju fortfarande föräldraledig med Ugglan.
Här kommer ytterligare ett par bilder från min sommarsmash.


En bild på min söta lilla brorsdotter. En riktigt liten goding. Hon ler o skrattar när man jollrar med henne, helt underbar!


Å så en sida om vår dag med på Borås djurpark m familjen von Feilitzen. Det har blivit mycket bilder i min smash book. Hade inte tänkt det från början, men det känns lite tomt på de sidor där jag inte har någon bild. Kanske ett bevis för att man är en ganska inrotad scrappare. Gör ju mest LOs annars.


Det var någon som undrade vad jag menade med sommarsmash. Har förkortat o dragit ihop lite. Det är ju så hett med smash book just nu. K&Company lanserade den här i början på sommaren o massor av folk på forumet har gjort egna. Och så även jag. Valde att kalla den för sommarsmash eftersom den handlar om våran sommar 2011. Det är typ det enda jag håller på med just nu. Får inte scrappat något annat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

A face!!!!

Snacka om att gå utanför sin comfort zone. Gårdagens video på CJS2017 inspirerade till att måla ett ansikte. Det kan ju inte jag. Trodde jag. Efter att a youtubat lite så fick jag till ett fejs. Hon ser ju helt sjuk ut men vad kul det var!!


Hade kladdat en bakgrund i min art journal med färger som blev över från ett annan projekt, ditmålade med ett plastkort (typ ett gammalt bibliotekskort). Skissade sedan upp henne med en aquarellpenna (tur man har en massa gammal bråte liggande) och fyllde sedan i med acrylfärg. Jag har mycket kvar att lära innan jag kan säga att jag är nöjd, men kul var det!!

Färdiga blommor!

Gjorde klart mina blommor idag, inspirerade av Catherine Scanlon från CJS2017. Kul projekt! Sedan om resultatet blev så vackert vet jag inte, men det är snarare resan som intresserar mig än målet.


Har blandat gesso, acrylfärger, acylpennor, inktens kritor och mist i en salig blandning för att få ihop färger och effekter. Skulle kunnat lägga mer tid på att få blommorna mer levande med mer skuggning och kanske att jag gör något liknande en annan gång och då lägger mer tid på det.

make it work.

Alltså det här med att bli klar.... man kladda och kluttar o så funderar man på när det är klart. Är det någonsin klart??? Jag vet inte. Detta är från min artjournal och är inspirerad av Tori Weyers video på CJS2017. Påminner lite om valar eller nått... Inte alls något jag skulle hitta på själv, men kul att testa.