Fortsätt till huvudinnehåll

Pepparkakebagarn

Idétorka... Ingen lust, ingen ork, ingen inspiration. Det pågår midsommarCC på Svenskscrapbooking.se men jag vet inte om jag kommer få gjort något. Vill gärna men kommer inte ner i källaren. Lyckas inte prioritera mig egentid.
Gjorde en LO on brorsonen här om dagen i vilket fall. Meeeeen den känns inte klar. Skulle vilja ha Pepparkakebagarsången från Klas Klättermus med på LOn men kan inte klura ut hur. Borde få dit ett datum i alla fall men inte ens det har hoppat dit.


Nu sitter jag ju m 50-utmaningen o inga pengar så jag har inga bra färger på mina CS. Om jag hade haft ett vitt CS kunde jag ju fått till sångtexten i bakgrunden. Kan ju inte skriva ut i vitt så det går ju inte med mörkbrun CS. Ganska nöjd med upplägget annars.
Jaha. Hoppas på lite pysseltid i veckan. Det er ju ut att bli väder för scrapbooking i alla fall... :)

Kommentarer

  1. Skriv ut texten på vanligt vitt papper och sätt vid sidan av de mönstrade papprerna och lite under dem. Det kan nog bli snyggt, rama in pappret med "pepparkakefigurer" på något vis. Eller skriv ut texten på vitt så att du kan klippa ut den som figur eller skriv med vit penna på brun cs så att det ser ut som kristyr och klipp ut det bruna till en pepparkaksfigur. Jag bara spånar lite ... :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Creative Jumpstart 2020

Det är alltid roligt att börja året med Creativ Jumstart och i år är det tredje året jag är med. Årets tema är Super Powers och jag har fått gjort några alster inspirerade av workshoppen. Har enbart jobbat i min artjournal i år, kanske kommer att hitta någon teknik jag kan använda till mina tavlor.