Fortsätt till huvudinnehåll

Vi 2

Det är inte alltid det är så roligt att arbeta i trädgården även om vädret är okej o man har att göra där. Tur att jag har ett pysselrum då :D Nu blev stunden där nere inte så lång, för det var sååå kallt där nere i källaren. Men jag han med att göra en LO o påbörja en annan. Surfade in hos My Mind´s Eye här om dagen o hittade den här LOn. Ville så gärna göra en lift av den, men det blev en annan variant. Gillade idén med cirklarna, så nästa LO blir mer lik. Så här blev denna:


Pappret är från Panduro. Har använt Tim Holtz Distress Ink Old Paper runt kanterna (min nya kärlek). Bokstäverna glittrar i svart, men det syns inte på fotot.


Fick ett presentkort på Panduro av en kompis i present. De har ju en del fint, men inte så mycket i min stil. Köpte fyra papper, en påse knappar o en paket med genomskinliga figurer. Fågeln här uppe är en av figurerna. Så söt. Hade aldrig köpt den påsen knappar som det inte vore för presentkortet. Men de var riktigt söta.

Lite bling blev det oxå. Bilder på buskusinerna är så fin. De har så roligt tillsammans. Har skrivit på tagen som sticker fram i överkant. Nu ska jag nog sticka ut med kameran i trädgården. Har startat en blogg om min trädgård o gillar ju fota så en kombination kan väl knappast vara fel :)

Kommentarer

  1. Härliga färger i layouten! Det blev jättefint med knapparna som detaljer!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!!

Populära inlägg i den här bloggen

A face!!!!

Snacka om att gå utanför sin comfort zone. Gårdagens video på CJS2017 inspirerade till att måla ett ansikte. Det kan ju inte jag. Trodde jag. Efter att a youtubat lite så fick jag till ett fejs. Hon ser ju helt sjuk ut men vad kul det var!!


Hade kladdat en bakgrund i min art journal med färger som blev över från ett annan projekt, ditmålade med ett plastkort (typ ett gammalt bibliotekskort). Skissade sedan upp henne med en aquarellpenna (tur man har en massa gammal bråte liggande) och fyllde sedan i med acrylfärg. Jag har mycket kvar att lära innan jag kan säga att jag är nöjd, men kul var det!!

Färdiga blommor!

Gjorde klart mina blommor idag, inspirerade av Catherine Scanlon från CJS2017. Kul projekt! Sedan om resultatet blev så vackert vet jag inte, men det är snarare resan som intresserar mig än målet.


Har blandat gesso, acrylfärger, acylpennor, inktens kritor och mist i en salig blandning för att få ihop färger och effekter. Skulle kunnat lägga mer tid på att få blommorna mer levande med mer skuggning och kanske att jag gör något liknande en annan gång och då lägger mer tid på det.

make it work.

Alltså det här med att bli klar.... man kladda och kluttar o så funderar man på när det är klart. Är det någonsin klart??? Jag vet inte. Detta är från min artjournal och är inspirerad av Tori Weyers video på CJS2017. Påminner lite om valar eller nått... Inte alls något jag skulle hitta på själv, men kul att testa.