Fortsätt till huvudinnehåll

150-utmaningen lider mot sitt slut

Nu har jag bara 2 alster kvar tills jag är i mål. Känns bra men oxå lite konstigt. Har funderat lite hur jag ska fortsätta detta. Gillar ju tickern så jag tänkte att jag ska fortsätta räkna mina alster. Målet är att försöka göra 365 alster i år. Men med tillåtelse att handla. Har ju gjort 150 snart o det är bara slutet av mars så det borde inte vara så svårt :)
Gjorde därför en bok att anteckna mina alster i. Fick en refill till ett Tim Holts album för många år sedan (kolla, använder gammalt skräp) som jag inte vetat vad jag ska göra med. Nu fick det bli ett block. Har inte dekorerat färdigt för jag kunde inte bestämma vad jag skulle ha på.


Tänkte vara lite noggrann i mitt antecknande o inte bara skriva LO eller kort som jag gjort till denna 150-utmaningen. 
Gjorde 2 LOs i går oxå. Den första är gjord efter ett scraprecept från Scrap&Hobby. De hade en tävling i förra veckan men missade inlämningsdatum men tyckte ändå att det var roligt att göra utmaningen. 


Det blev väldigt mycket vitt kvar... skulle satt alltihop lite längre upp :) Jaja, kul vad det i alla fall. 
Sedan liftade jag Cattis LO "Min morfar". Tyckte den var så fin. Har gjort en som strukturmässigt håller sig nära orginalet.


Är född skaraborgare, därför titeln "Påskkäringa". Hon är så söt på det kortet, min älskade lilla Groda.
Gillar att scraplifta andra scrappare. Man får så många bra idéer. Hoppas få gjort de sista två alstren till 150-utmaningen idag, är mycket sugen på en shoppingtur...

Kommentarer

  1. Grattis till att du snart är i mål!!! :) Jag är imponerad för jag kan bara inte klara av det hur jag än försöker. ;)
    Vilka fina layouter du gjort och visst är det bra när man kan lifta olika scrappare, det gör jag också ibland. :)
    Ha en bra dag!
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Supersnygga alster du gör - så härligt inspirerande och att lifta är ju det bästa när man har idétorka eller är i scrapsvacka... skisser funkar oxå bra!!

    Tacka för din fina kommentar oxå, jag blev jätteglad och på så sätt hittade jag hit till allt fint du gör. Grattis oxå till att ha klarat utmaningen! Riktigt bra jobbat! ♥ Emmeli

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Färg, färg, färg

Tekniken att hälla akrylfärg på canvas är verkligen fantastisk rolig. En vet aldrig vad det blir och kan inte påverka särskillt mycket hur det kommer att se ut. I denna tavla har jag blandat gul, blå, lila, orange, guld och vit.


De orange elementen syns knappt, utan har bildat små bitar här och där. Den lila tog över mycket, trots att det är ungefär lika mycket av varje färg.


Tavlan är 40x50cm.

A face!!!!

Snacka om att gå utanför sin comfort zone. Gårdagens video på CJS2017 inspirerade till att måla ett ansikte. Det kan ju inte jag. Trodde jag. Efter att a youtubat lite så fick jag till ett fejs. Hon ser ju helt sjuk ut men vad kul det var!!


Hade kladdat en bakgrund i min art journal med färger som blev över från ett annan projekt, ditmålade med ett plastkort (typ ett gammalt bibliotekskort). Skissade sedan upp henne med en aquarellpenna (tur man har en massa gammal bråte liggande) och fyllde sedan i med acrylfärg. Jag har mycket kvar att lära innan jag kan säga att jag är nöjd, men kul var det!!

Färdiga blommor!

Gjorde klart mina blommor idag, inspirerade av Catherine Scanlon från CJS2017. Kul projekt! Sedan om resultatet blev så vackert vet jag inte, men det är snarare resan som intresserar mig än målet.


Har blandat gesso, acrylfärger, acylpennor, inktens kritor och mist i en salig blandning för att få ihop färger och effekter. Skulle kunnat lägga mer tid på att få blommorna mer levande med mer skuggning och kanske att jag gör något liknande en annan gång och då lägger mer tid på det.