Fortsätt till huvudinnehåll

150-utmaningen lider mot sitt slut

Nu har jag bara 2 alster kvar tills jag är i mål. Känns bra men oxå lite konstigt. Har funderat lite hur jag ska fortsätta detta. Gillar ju tickern så jag tänkte att jag ska fortsätta räkna mina alster. Målet är att försöka göra 365 alster i år. Men med tillåtelse att handla. Har ju gjort 150 snart o det är bara slutet av mars så det borde inte vara så svårt :)
Gjorde därför en bok att anteckna mina alster i. Fick en refill till ett Tim Holts album för många år sedan (kolla, använder gammalt skräp) som jag inte vetat vad jag ska göra med. Nu fick det bli ett block. Har inte dekorerat färdigt för jag kunde inte bestämma vad jag skulle ha på.


Tänkte vara lite noggrann i mitt antecknande o inte bara skriva LO eller kort som jag gjort till denna 150-utmaningen. 
Gjorde 2 LOs i går oxå. Den första är gjord efter ett scraprecept från Scrap&Hobby. De hade en tävling i förra veckan men missade inlämningsdatum men tyckte ändå att det var roligt att göra utmaningen. 


Det blev väldigt mycket vitt kvar... skulle satt alltihop lite längre upp :) Jaja, kul vad det i alla fall. 
Sedan liftade jag Cattis LO "Min morfar". Tyckte den var så fin. Har gjort en som strukturmässigt håller sig nära orginalet.


Är född skaraborgare, därför titeln "Påskkäringa". Hon är så söt på det kortet, min älskade lilla Groda.
Gillar att scraplifta andra scrappare. Man får så många bra idéer. Hoppas få gjort de sista två alstren till 150-utmaningen idag, är mycket sugen på en shoppingtur...

Kommentarer

  1. Grattis till att du snart är i mål!!! :) Jag är imponerad för jag kan bara inte klara av det hur jag än försöker. ;)
    Vilka fina layouter du gjort och visst är det bra när man kan lifta olika scrappare, det gör jag också ibland. :)
    Ha en bra dag!
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Supersnygga alster du gör - så härligt inspirerande och att lifta är ju det bästa när man har idétorka eller är i scrapsvacka... skisser funkar oxå bra!!

    Tacka för din fina kommentar oxå, jag blev jätteglad och på så sätt hittade jag hit till allt fint du gör. Grattis oxå till att ha klarat utmaningen! Riktigt bra jobbat! ♥ Emmeli

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar!!

Populära inlägg i den här bloggen

Creative Jumpstart nr2

Den här utmaningen var rolig! Inspirerad av Kae Pea´s lektion på creative jumpstart. Hade ju som vanligt inte hälften av sakerna som hon använde, och skulle kanske se till att skaffa mig ett block anpassat för mxed media, men det var kul och jag gillar henne!! Kanske att hon kommer bli en stor canvas en dag.

Ta en lott!! Blogcandy!

Nu fick jag fotat! Så här kommer den.... Min 10 000 sidvisnings BLOGCANDY .... För att vara med: 1. Länka till min candy från din blogg/hemsida. Låna gärna bilden om du vill. 2. Skriv en kommentar till detta inlägget. 3. Bli gärna följare, om du vill. Vad kan du då vinna? Jo detta... Tre rullar tejp, Teeny Alphas, band, två stämplar, jounaling tags, brads, mm. Candyn avslutas den 21oktober. Vinnaren redovisar i vecka 43. LYCKA TILL!!! Och TACK för att DU tittar in i min blogg!!

Grodan - ytterligare ett porträtt

Utmanades att påbörja ett porträtt på mitt stora barn. Kändes jätteläskigt eftersom mitt självporträtt inte liknade mig särskilt mycket. Fick tipset att rita fyrkanter på förlagan och på akrylpappret för att lättare få till proportionerna och tycker nog att det blev rätt bra. Det syns ju ändå att det är Grodan, men är inte helt nöjd. Det är något som inte riktigt stämmer. Fick inte riktigt till hudfärgen, tycker att det är jättesvårt att blanda en bra färg och när en väl fått till en så är kurstillfället slut och en kan inte spara den. Har inte tagit mig tiden att titta över den igen, men ska göra det en dag.